Sv: SFTP vs VSFTP.

Den 2003-11-01 23.39.46 skrev Patrik Wallstrom:
On Sat, 01 Nov 2003, Christoffer Sawicki wrote:

> [...]
Windows har

> Som en parentes, Konqueror i KDE har en "IO-slav" för SFTP kallad
FISH som gör
> att du kan SFTP:a grafiskt och enkelt.

Gnomes Nautilus har också, ssh://, men den är tyvärr mycket mycket
långsammare än KDE:s. Ligger i paketet "libgnomevfs2-common".

gftp kan man också använda, men sist jag gjorde det var man tvungen att pilla en del för att den skulle hitta /usr/lib/sftp-server eller vad det nu var på fjärrdatorn. Det var ett tag sedan, så det kanske är fixat nu.