Installation

Tja!

Håller på att installera Debian, men stöter på ordentliga problem.

Jag har en Toshiba Tecra 540CDT, och det är Debian 3.0 rev1 jag försöker
installera.

Jag klarar av att boota från cd-rom, jag lyckas dela upp partitioner,
initera swap och linuxpartitioner. Sedan dyker det upp problem när jag ska
installera kernel då min cd (som jag bootat från) inte går att ange som
källa. Ok, detta kan jag kringgå gen om att boota från rescue och
installera kernel via driverdisketterna, men sedan måste jag ha disketter
för base package också, och det är inte hållbart! Hur gör jag för att
komma åt cd:n under installation?

/andreas

--
Andreas Farre. F|rr var jag bra. Nu {r jag b{ttre.
"En gång i tiden trodde jag på något, men sedan fattade jag bättre"