Re: telnet funkar ej från Windows

----- Original Message -----
From: Emil Hägerlund <hagerlund@linuxmail.org>
Date: Wednesday, October 29, 2003 9:15 am
Subject: telnet funkar ej från Windows

> Hej,
>
> jag har försökt ett tag nu att få telnet från Windows XP
> att koppla upp sig för inloggning på min Debian maskin
> (sarge 2.4.22-1-k7). Misslyckas. Det blir bara blankt.
>
> Vad krävs i Debian för att kunna göra detta?

Inte svar på din fråga, men jag ser ingen som helst anledning att använda telnet. Använd SSH istället. Putty kan du använda som klient i Windows (sök på google). Putty finns som exe-fil och kräver ingen installation. Jag brukar ladda ner och lägga in den i windows-katalogen på de datorer jag använder bara för att det ska vara lätta att kunna ssh:a från dem.. :)

/Eric