.journal-filen växer!

Jag har en burk med root-filsystemet på en ext3-partition. Det är den där
sortens ext3 som var ext2 en gång i tiden och blev "konverterat" med tune2fs
-j /dev/hda.

Jag behandlar den här burken rätt illa, jag stänger av den flera gånger varje
dag genom att bara dra ur sladden. Nu har .journal-filen vuxit till över 8MB
(vilket är mycket eftersom rootfilsystemet bara är 524MB och tämligen
proppfullt).

Finns det något sätt att reducera storleken på .journal?

Min första tanke var att ta bort den och göra tune2fs igen för att skapa en
ny, men det borde finnas mer eleganta sätt. Några tips?

Tack på förhand

Mvh

Fredrik Persson