Re: Kompakt/tyst burk

Jag har hittat på en metod för att få tystnad som jag är riktigt nöjd med. Såhär: köp långa sladdar så kan du ställa själva datorn någon annanstans, men ha kvar skärm, tangentbord och mus på skrivbordet. Själv har jag datorn i köket, bredvid kylskåpet, men har skärm och allt i rummet bredvid. Jag har behövt köpa förlängningssladdar till ps/2 och monitor, alla 15 meter. Det som är dyrt är monitorkabeln, ~600 kr. Ljudsladd hittade jag ingen tillräckligt lång, men det funkade bra att göra en själv av delar från clas ohlsson.

Trevlig variant faktiskt, jag hade en liknande när jag hade en dator kopplad till tv, då drog usb fram till soffa och skaffade ett trådlöst tangentbord (låter onödigt kanske men min lägenhet är ganska så stor)

En fördel om man inte använder cd'n så mycket förstås, fast det kanske går att skaffa en extern med förlängningsbar sladd?

Det löser du ju med usb oxå!

För närvarande har jag i mitt arbetsrum 2 stora skrivbord stående mittemot varandra med bildskärmar på och så har jag datorerna bakom mig längs rummet under en konsolhylla. Till skrivbordet har jag dragit 2st vgakablar (kör dualskärm), 1st usb till en hub där mitt trådlösa är inkloopat och divers små prylar som dockning till palm + usbkamera med mikorofon + ljud till mina 4+1 högtalara (alltså 2 kablar) plus ström. till headset har jag bluetooth och för synkning av mobil har jag bluetooth.

Tja ganska nöjd faktiskt. Men jag gissar att det ser annorlunda ut om ett par dagar/veckor, då jag förmodligen skaffat 2 snygga 17" tft istället för 20"crt+15"tft, helst vill jag ha bort mina fula creativehögtalare men de funkar bra så...

Joakim NOrdberg