Re: Procmail-magi (var "Konfiguration av Exim")

On Thursday 23 October 2003 20.16, Christoffer Sawicki wrote:

> Ta en titt på
> http://groups.google.com/groups?selm=1016083950.28795.28.camel%
40cavey&output=gplain

> Kan nog förkorta din procmailrc litegrann.

Ahh, tackar tackar. Precis vad jag letade efter.

Undrar även en liknande sak som någon här kanske kan svara på.
Säg att jag har en lista som ser ut typ så här:
ett namn, address1, address2, ..., addressN
annat namn, address
osv.
Kan man göra någonting vackert så att alla mail från "ett namn" hamnar i
mappen "ett namn" osv? Och detta mha ett procmail recept.

// Erik

--
Hi! I'm a .signature virus! Copy me into your ~/.signature, please!

Erik Johansson <erre@telia.com>
http://www.lysator.liu.se/~erre/