Re: Konfiguration av Exim

Peter Carlsson <wonko@algonet.se> wrote:
> 5. Dessutom vill jag kunna komma åt alla mail utifrån med IMAP och
>     någon webmail-historia.

Squirrelmail [0] är kanon. Trots risk för att krångla till det för dig tänkte
jag bara berätta hur jag gör med min e-post.

1. Masqmail sköter en lokal mailspool och hämtar min e-post via POP från
home.se (ersätter fetchmail).
2. All e-post körs igenom procmail, som spamassassin:ar och lite annat. Allt
lagras sedan i ~/Maildir.
3. ~/Maildir är tillgänglig via IMAP, vilket sedan utnyttjas av KMail på min
dautor och Squirrelmail för webbmejll.
4. Utgående e-post för min användare skickas via home.se:s SMTP.

[0] http://www.squirrelmail.org/

*/ Christoffer Sawicki <qerub@home.se>