Re: /var är full!

At 15:07 2003-10-22, Björn Johansson wrote:
Min /var är full! Därför så skapade jag en till partition
som heter /var2. Men hur gör jag för att den också
ska användas som en /var partition?

Björn Johansson

Har du kollat i /var/log/ ?
Du har säkert några vansinnigt stora logfiler där. Jag råkade ut för en skenande /var då acpi loggade exakt varje liten event, vilket gav en flera hundra MB stor logfil på ett par dar.
Kan vara läge att rensa lite där.

//Ivar
Ivar Alm             ! Where does Microsoft want to drag you today? !
Umeå, Sweden         ! Do you really want to go there?              !
http://www.octofingers.com