Re: Klona systemet eller nått?

> Har inte använt dem själv, men kolla på: http://www.partimage.org/
> samt http://rfhs8012.fh-regensburg.de/~feyrer/g4u/
> Någon annan som har erfarenheter av dem?

Båda.

Partimage
är fakiskt riktigt bra och har många bra funktioner. Enda haken är att den
inte finns på en bootbar diskett (jo man kan göra det själv men det orkar
man inte ibland)

G4U
är enkel och funkar hur bra som helst om man bara skall klona en disk via
en ftp server eller direkt till en annan disk
En av de stora fördelarna är odck att från websajten kan man ladda ner
antingen en diskettimage som är bootbar eller en cdiso.

För att bara klona en disk hade jag valt G4U

Joakim Nordberg