[ot] RAID0

Hej..

Har köpt ny maskin som jag tänkte ha för spel och allmänt nöje. Har två nya IDE ATA133 diskar på 120gig var.

På Asuskortet (P4B800Deluxe) så finns ju ett raid-chip och undrar nu om någon har erfarenhet av att strip'a diskarna (Raid noll)?

Har hört både det ena och det andra att det skulle slita mer på diskarna och att det dödar dem på hälften av sin livstid; att risken inte blir bara 50% större att allt data försvinner pga att en av diskarna dör utan att den reella risken är mycket högre pga slitaget osv osv.

Ska jag våga mig på detta eller ska jag bara låta dem snurra sina 7200 varv i minuten ostörda på varsin kanal?

El Niclaso

 _  _ _ _
|_|_|_|_|
|_|_|_|_| All work and No play makes Jack a dull boy
|_|_|_|_|