Re: Mängder av skräpbrev

För att hålla mig till tråden, hoppas jag att den handlar om vi tar ansvar om våra burkar. Lika väl som att dom som kör ms ska juh vi åxå patcha våra burkar så vi inte drabbas av ett rootkit och blir en del av problemet. Eftersom att jag vet att burkar blir rootade nu och då för att användas som spam relay, så tror jag inte att man ska kasta sten i glashus och bara skylla på folk som kör andra OS.

Det jag tror att man får göra är se till att man inte blir en del av problemet i sig. Sen att man måste drabbas av andras problem utan att kunna göra något åt det är mest bara tragist. (eller som någon vis man sade -"Det spelar ingen roll vad jag säger om inte du förstår det.")

Där tycker jag att listan gör ett bra jobb igenom att hjälpa oss stackare som sitter och blir måltavlor för @Swen, melissa ossov..

Diskutionen om hur man confar sin client för att undvika spam är i högsta grad levande för mig.

/Lasse