Procmailrc var "Mängder av skräpbrev"

Jepp du har helt rätt! :) och det är bara en enkel lösning för att slippa resterna av swen, som formligen bombarderar mig. Tyvärr har jag inte haft tid att läsa på mig allt när det gäller procmail, eftersom att tja.. att jag aldrig förut har drabbats så hårt som nu.
har suttit och försökt leka med att tolka  ^Subject:.
men jag har inte lyckats hitta den gyllene tråden eftersom att det verkar finnas några variationer som jag hellst vill plocka i ett och samma filter. Dock måste jag ärligt säga att egentligen letade jag efter typ en "apt-get install sjuhelvetiskt-bra-spamfilter-som -är-enkelt-att-förstå" men inte hittade någon snabb vacker lösning. Eftersom att jag kör sendmail och imap vill jag hellst att alla mail ska gå igenom ett filter och filtrera grovt.. Jag har inte så mycket tid att leta på nätet så jag vet inte vad jag ska skriva i google för att kunna hitta en typ bra beskrivning hur man mappar ihop sendmail-spamfilter-anitvirus-imap.

Så jag är tacksam för alla förslag
Och jag är inte rädd för att kompilera eller kofigurera bara jag har en vettig manual :)

/Lasse