sendmail säkerhet plus spam

Hallo folks!

Jag kör en sendmail server. Den funkar bra att både skicka och ta emot med.
Tror inte att den idag kan användas som spam relay men jag vill vara säker.
Dessutom vill jag att alla mail som kommer till min burk ska prosessas av spamassain.
Jag kör med en access fil som uppdateras från cluelessmailers.

Hur kan jag testa att det inte går att använda min burk som spamrelay?
Och hur får jag spamasassin att kolla alla mail för spam?
Hur säkrar jag upp burken ytterligare igenom tex access, ssl  ossov...

/Lasse