Fel från hdparm

Hej.

Har lekt lite med hdparm för att få IDE att använda DMA. Har kompilerat in stöd för mitt chipset, och DMA. Nu får jag ett fel när jag kör 'hdparm /dev/hda', nämligen att den listar alla settings för /dev/hda, fram till geometrin. Sen får jag felmeddelandet:
HDIO_GET_BUSSTATE failed: Input/Output error

Vet inte vad som egentligen gått snett där. I övrigt fungerar datorn som tidigare. Har googlat, men inte hittat nån information alls. Dock en del på franska, italienska och japanska. Gick fett bet på dem. :)

Idéer anyone?
//I
Ivar Alm             ! Where does Microsoft want to drag you today? !
Umeå, Sweden         ! Do you really want to go there?              !
http://www.octofingers.com