Konfigurering av Exim m.m.

Hejsan!

Ursäkta om dumheten lyser igenom, men jag har några frågor
som jag gärna skulle vilja ha svar på.

- Jag tänkte sätta upp min Debian-burk till att hämta epost
  från ett par olika epostservrar. Har kört 'eximconfig'
  men fick ingen fråga varifrån den ska hämta/skicka epost.
  Är det inte Exim som ska ha hand om det? Eller vad gör
  Exim egentligen?

- Har Exim stöd för IMAP eller bara POP?

- Jag vill att Cron startas automatiskt vid boot. Hur gör jag
  det och görs det för varje användare?

- Var lägger man sånt som man vill ska startas automatiskt
  vid boot? Är det i /etc/init.d/ och i /etc/rc?.d/ och
  hur funkar detta?

- Prenumererar på debian-security-announce@lists.debian.org
  och undrar om dessa uppdateringar bara stöds av 'stable'
  eller om de också stöds av 'testing'?

- Bör en nybörjare som jag hålla mig till 'stable' eller är
  'testing' såpass stabilt att det är OK att köra?

Mvh Peter