Re: Mängder av skräpbrev

On Mon, 22 Sep 2003 [11:18],
    Fredrik Persson (frepe@bredband.net) wrote:

> Är det *härifrån* de kommer?? Jag har också fått ett fruktansvärt problem med
> en sorts spam som jag aldrig sett maken till tidigare. Sedan 4-5 dagar får jag
> mail som följer denna mall:

Jag får runt ett 20-tal i timmen, väldans kul är det :)

<http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.swen.a@mm.html>

> Har detta något med Debians svenska mailinglista att göra? Är det många som har
> denna situation? Det jobbigaste med detta är att Spamassassin verkar stå sig helt
> slätt mot dessa mail.

Det är inte så konstigt att spamassassin inte fungerar mot dessa mail,
eftersom spamassassin inte analyserar mailen på det sättet som behövs
för att stoppa mailen.

Jag kör själv YAVR (Yet Another antiVirus Recipe) som tar varenda mail
snyggt och prydligt. Rockar helt enkelt.

<http://agriroot.aua.gr/~nikant/nkvir/>

/d

--
BOFH excuse #267: