Bärbart med hög upplösning på skärmen?

Bärbart med hög upplösning på skärmen? Vad skall man ha för något?

Funderar på HP NX7000, 1600x1050 (ATI Mobility Radeon 9200) och massa Centrino-krafs. Jag har förstått att wirelesskortet från Intel inte är att räkna med och strömsparfunktionerna i Pentium M inte heller är så lätta att ha att göra med (?).

Kör idag Woody med Gnome/xfree mm backportat och har sluppit peta i kernel (2.4.20). Kör idag med en xfs-kernel, men funderar på att övergå till enbart ext3-partitioner (har flera OS-partitioner med gemesam /home-partition som idag är xfs). Utan xfs-krav kanske det är enklare att finna "färdiga" kernels som passar mig?

Vad säger listan?

/Anders W