Re: Cache eller nåt...

At 20:32 2003-09-08, Torbjörn Svensson wrote:
On Mon, 2003-09-08 at 20:21, Ivar Alm wrote:
> Upptäckte precis nu ett underligt fenomen. Jag har precis installerat samba
> för att kunna låta min windowsmaskin komma åt lite diskutrymme på
> debianmaskinen. Nu när jag kopierade över ett par stora filer (~800MB) till
> linuxmaskinen uppträdde en underlig effekt.

[snip]

> Vad beror detta på? Kan jag påverka det så att den skriver lite mer
> konstant? (buffrar mindre eller nåt)
>
> //Ivar

Hej!
En väg runt detta problem är att använda tex ftp istället om du skall
överföra filer på detta sätt.
Hälsningar,
Tobbe

Har inte tänkt använda samba som ett filöverföringsprotokoll precis. Det är mest för att enkelt från win-maskinen kunna använda linuxmaskinens diskar som lite extra utrymme som jag kan använda som "vanliga" nätverksenheter.

//I
Ivar Alm             ! Where does Microsoft want to drag you today? !
Umeå, Sweden         ! Do you really want to go there?              !
http://www.octofingers.com