Re: kernel-image-2.6.0-test2-1-386 bugg

On Sun, Aug 31, 2003 at 10:56:02AM +0100, Peter Karlsson wrote:
> Per Blomqvist:

> Det problemet hade inte jag (men å andra sidan fungerade inte vesafb på
> mitt kort, alls).

Underligt, testade du med med "vga=ask" i lilon?
Och kanske testat med:
..
# VESA framebuffer console @ 800x600x256
# vga=771
# VESA framebuffer console @ 640x480x64k
# vga=785
# VESA framebuffer console @ 640x480x32k
# vga=784
# VESA framebuffer console @ 640x480x256
# vga=769
..
Finns väll någon fil i källkoden som beskriver dessa parametrar.

> Det gjorde jag (jag kör med så få moduler som möjligt), men det hjälpte
> inte. Men jag kan ju ha missförstått kommandoraden till atyfb, förstås.

Alltså jag kompilerade in den, och fick parametrarna i lilon att fungera:
typ #append="video=atyfb:1024x768-24@60"

> Åh, var det så enkelt. Hehe. Nu fungerar det bättre :-)

Japp, men du kanske inte vill ändra det förhand jämt?