Re: kernel-image-2.6.0-test2-1-386 bugg

Per Blomqvist:

> Nja, det verkar som att vesafb och atyfb är i konflikt (i denna kärna
> nu 2.4.21). Så om man har "vga=.." och "append=video:atyfb:.." i
> lilon, så startas enbart vesafb.

Det problemet hade inte jag (men å andra sidan fungerade inte vesafb på
mitt kort, alls).

> och tagit fasta på att atyfb måsta vara inkopilarat i kärnan (ej
> modul) för att man ska kunna påverkade den i lilon.

Det gjorde jag (jag kör med så få moduler som möjligt), men det hjälpte
inte. Men jag kan ju ha missförstått kommandoraden till atyfb, förstås.

> De val som finns tillgänliga finns i filen "/etc/fb.modes"

Åh, var det så enkelt. Hehe. Nu fungerar det bättre :-)

> Du kanske nöjer dig med 8.

Ja, mitt stackars kort har inte tillräckligt med minne för så hemskt
mycket mer :-)

--
\\//
Peter - http://www.softwolves.pp.se/