Re: multiple GCC? varför.

On Sat, Aug 30, 2003 at 10:13:31PM +0200, Per Blomqvist wrote:
> Tyvärr är 2.4.22 tillgänglig för mig som testing.

Tyvärr?

> Fattar inte heller vad du menar med krypton, lr externa pathar.

ok. 2.4.22 innehåller ett grundläggande API med algoritmer för att kunna
kryptera exempelvis swap, kör strings på din swap-enhet så kanske du ser
att det behövs, och loop-enheter. Tyvärr är det också allt som finns,
det finns inte stöd för cryptoloop vilket behövs för att faktiskt göra
det. andra externa patchar kan vara PaX, grsecurity eller OpenWall.
men om du inte använder det så finns det inget behov av att köra
2.4.21 (som alla patchar finns till), det var därför jag rekommenderade
2.4.22 då den versionen innehåller säkerhetsfixar och, naturligtvis,
bättre stöd för olika saker.

> Fattar inte heller varför jag känner mig så löskokt i huvudet, efter
> att ha kompilerat kärnan, såå mycket man kan gräva ner sig i.

Ett tips är att alltid spara .config filen så att du slipper göra om
allting varje gång du kompilerar om en kärna.

/Thomas
--
== thomas@northernsecurity.net | thomas@se.linux.org
== Encrypted e-mails preferred | GPG KeyID: 114AA85C