Re: Teckenkodningsproblem

Hej!

Känns bra att nån åtminstone känner igen det här..:). Jag har det precis
som du, men störs en hel del av det. Jag kan inte skicka filer med gftp
som innehåller å, ä eller ö, och inte komma in i kataloger med namn med
å, ä, ö i. Och det är filer som andra skapar så jag är utlämnad åt deras
sätt att sätta namn (ibland).

Kan man komma runt genom att helt övergå till UTF-8? Skulle det funka?
Och kan man göra det??

Magnus