Re: Re: Wine och Pingu

Till  att börja med tror jag att du bör tala om för wine att använda native shdocvw.dll istället för builtin. Detta görs enklast med winesetuptk, ett tcl/tk-verktyg som är väldigt bra för winekonfiguration.

> Nä jag har inget tipps om wine.
> Vad jag sett på statestiken på deras hemsida, så är det ett smärre
> mirakel. Om man skulle råkat få något windows program att fungera.
> Det e nog enklast att trycka på power-knappen, och ha windows i
> lilon.

Jag är böjd att hålla med. Jag har försökt att få igång en j-a massa windowsprogram med Wine genom åren och det enda som jag lyckats med såpass bra att jag använder det till vardags är DC++.

Codeweavers Crossover-produkter och WineX från Transgaming är förmodligen det enda wine-aktiga som faktiskt går att använda. Sannoligt är det den vägen man måste gå; ta applikation för applikation och jobba bort alla fel för just den applikationen.

/Fredrik Persson