Re: Virusdetekterings-reply

On Wed, 20 Aug 2003 [18:03],
    Emil Stenqvist (emil@evolve.se) wrote:

> Det börjar bli oerhört störande med alla dessa svar från "IBT Antivirus"
> angående <andreas.janland@mobila.se>:s virusinfekterade mailklient som
> försöker skicka mail till listan. Det vore mycket bra om denne bannades
> från listan snarast så inte viktiga mail förgås i det myller av
> skräpmail som är!

Det behöver inte betyda att andreas.janland@mobila.se skickat virusmail,
vissa viruskollar checkar bara "From"-fältet, vilket jag själv fått mail
"tillbaks" att jag skickat virus. Vilket blir lite svårt när jag för det
första inte ens har någon adressbok via mutt, för det andra inte har
några problem med virus, och för det tredje inte har en aning hur de ens
fått tag på någon av mina adresser.

Dock förstår jag fortfarande inte varför denna listan är "öppen" för
folk som inte subscribar på den. Må det vara för en debian-policy eller
liknande, men det finns ju ingen mening varför den ska vara så? Stänger
man listan så enbart de som subscribar kan skicka mail så lär antalet
spam och virus minska avsevärt, troligen helt.

/d

--
... david röhr              |      o_
.. unix systems consultant  | o/  /\   Solaris, AIX, HP-UX