Unstable problem...

Bara för att testa runt lite å så så gjorde jag en apt-get upgrade med unstable istället för stable och märkte då att många av mina program å scripts ballade ur helt och har ännu inte lyckats återställa det. Har installerat vissa source program istället för att rätta till dem största felen i mitt system..

Finns det nått sätt som jag kan återställa mitt system till bara stable paket eller dyligt eller är det ominstallation som gäller?