Re: apt-get problem/evighets loop

jag provade precis och får tillsvar
dpkg: unknown force/refuse option `configure'

men jag har fått apt att fungerar något så där iaf, men freenet-unstable
ligger kvar och det går inte att dpkg --purge då sätter loop:en igång
igen, så frågan är om jag kan ta bort alla referenser till paketet i
/var/lib/dpkg/status samt delete:a freenet-unstable.post och preinst
filerna i /var/lib/dpkg/info/,  kan man göra det utan att något annat
blir berört?

/joakim