Re: apt-get problem/evighets loop

On Tue, 12 Aug 2003, Adam Huuva wrote:

> Att installera [freenet-unstable] gick inte för mig.

Om man alldeles bortser från Rätt Sätt[tm] och buggrapporteringar
mot debianpaketet som borde göras och så:

Freenet:s egna paket innehåller ett gulligt skalskript[0] för att
uppdatera själva jarfilen. Så personligen har jag installerat
freenet under /opt/freenet från freenets tarfil[1] och uppdaterar
därifrån med jämna mellanrum.

[0] ./update.sh
    (hämtar jar + seednodes.ref från freenetproject.org)
[1] http://freenetproject.org/snapshots/freenet-0.5.2.1.tar.gz
    (under /snapshots/ finns även paket för freenet-unstable)

--
Fredrik Jonson