apt-get problem/evighets loop

Hej!

jag försökte häromdagen att testa och installera freenet-unstable, men
dessvärre var config scriptet konstigt och sa att jag måste specificera
en port mellan 1 och 65XXX men enda valet som finns är "ok"och inget mer
väljer man "ok" så reload:as bara frågan igen, evighets loop...
så jag dödade processen och försökte göra en apt-get update för att
sedan kunna göra en apt-get upgrade, men apt svarar enligt nedan. och
kör jag dpkg --configure -a startar jag bara "ok-loopen" igen. Någon som
har något förslag?

E: dpkg was interrupted, you must manually run 'dpkg --configure -a' to
correct the problem.

Mvh
Joakim