apt problem

Hej

Det var en gång ett fungerande debian system som skulle uppdateras då
plötsligt ett fel uppenbarade sig....eller för att uttrycka mig
annorlunda, när jag en dag skull köra en uppdatering på min debian stable
burk fick jag följande de felmeddelanden som angivits nedan mot slutet.

Är det någon som förstår vad detta betyder och vad jag skall göra?

Thomas