Re: Windowmanager för tvååringar?

> Alltså, jag tror inte att en bebis kommer ägna mer än 2minuter framför
> din dator. Och skulle den sitta längre, kan det nog ge samma symptom som
> förmycket tv-tittande.
>
> Det finns vissa samlingspacket, som typ junior-toys, junior-arcade mm,
> som ska roa minderåriga. Jag vet dock inte hur road en bebis blir.

min lille tove på 5 månader tycker att det är vrålkul att hamra på
tangenbordet (hon gillar väl ljudet gissar jag), -men det roliga är att när
fönster flimrar till eller något annat hnder på skärmen tjuter hon av
förtjusning (jo hon tittar på skärmen när hon hamrar på tangentbordet).
riktigt kul faktiskt.

har en liten film där hon hamrar på tangentbordet i en tom consol (svart
thinkpad) när vi installerar debian (netinst) och formligen tjuter r det
kommer en massa nya tecken. och sedan ger jag henne ett annat tangentbord
(ljust logitech) och när jag säger att där har vi en windows xp, vilket av en
händelse eller slump resulterar att hon sprutar saliv och skriker:-D dödskul

Joakim Nordberg