Re: Windowmanager för tvååringar?

Adam Huuva wrote:

Ååh, jag kommer ihåg det här men kommer inte ihåg om det gick att åtgärda. Det är nåt med fönsterhanteraren, eftersom det är den som bestämmer fokus på applikationerna. Vad jag vill minnas fick jag det aldrig att fungera utan fönsterhanterare, men å andra sidan kan det ju tänkas att du kan testa att mixtra med en ultra-super-minimal fönsterhanterare som typ inte gör nåt mycket alls. Inte ens dekorerar "fönster". Nånting i still med ratpoison eller så. Det var kanske så jag själv gjorde. Jo, förresten, nu minns jag, jag änvände nog ratpoison. Det var på en pda (iPaq) som vi körde linux på och hade en enda applikation som alltid skulle köras på prylen, typ dedikerat system.

Ibland är det skrämmande med alla spår som man har lämnat i "Matrix"...

http://www.geocrawler.com/archives/3/5915/2001/11/0/7206231/

--
Adam Huuva
V:a Esplanaden 11   -   953 37 Eurocity   -   Sweden, Finland