Re: Windowmanager för tvååringar?

On Mon, Jul 28, 2003 at 03:51:02PM +0200, Magnus Bodin wrote:

> Nej. Jag antar att det är den vägen jag skall gå;
>
>     http://www.cclug.org/wiki/Main/KioskMode

Så blev det.

"exec mozilla"

direkt i gdm.conf.

En sak jag noterade - det spelar ingen roll eftersom min tvååring inte kan
använda ett tangentbord särskilt konstruktivt ännu - var att tangentbordet
fungerade utmärkt i gdm (i t.ex. loginrutan innan jag använde autologin) men
när mozilla tagit över så kan man inte knappa in någon text vare sig i
URL-fältet eller på formulär.

Fokus och markör är där, men tangentbordstryckningar ignoreras alltså. I övrigt
fungerar mozilla fint med touchscreen.

Vad beror detta på?

/magnus

--