Re: kill -9 mount, ytterligare ledtråd.

On 4 Aug 2003, Torbjörn Svensson wrote:

> ur 'man ps':
> 	PROCESS STATE CODES
> 		D uninterruptible sleep (usually IO)
> kanske är något som säger dig något om varför den inte dör ?

Jo, en ledtråd iaf. Jag kollade man ps och man kill, men ingen av sidorna
skrev hur man kunde få död på sådana processer. Nästa steg blir väl
google. Det vore intressant att veta hur annars jag skulle kunnat ha dödat
dem utan att behöva starta om datorn. Inte för att jag någonsin kommer
redigera /etc/mtab istället för /etc/fstab, men vafa* :).

> Prova 'fsck /dev/hdb1' istället.

Jo, det vore väl ett bättre test.

> Hoppas du har blivit lite klokare :-)

Jodå, bra ledtråd där, som jag missade. Tack :),

--
Regards,

Tommy - http://www.geocities.com/todu5811/autosignature?1142
RFC2440 fingerprint: 4445 BB5E AE67 A0C9 7B25  5715 F938 88CB 7A10 2364