Re: Argumentlistan för lång

[...]

> Intressant (men OT) är att de första 10000 filerna tog 1 min att skapa. De
> sista 10000 tog fem min. Dessutom tog perlscriptet 100% av min cpu. Jag
> försökte grep:a "echo test" och lyckades en gång av 40 försök. Så "top"
> visade dels att idle var 0-1% och dels att alla processer tillsammans bara
> tog ca 5% av cpu:n :). Top kan tydligen inte fatta att 1.pl egentligen tog
> 95% av cpu:n. Den trodde att den bara tog 1% :).

Vad kör du för filsystem?  En del skalar mycket dåligt över några tusen
filer.  Jag  _tror_ att tex ext[23] tillhör de "dåliga" (långsama) och
reiserfs "bättre" (snabbare).  Gissar att en del byger på någon form av
linjär struktur och de andra på träd, men det är som sagt bara en
gissning.

Vänliga hälsningar,
	Emil