catdoc, openoffice, charset 8859-15, perl

Hej och tjena,

Jag har fått ett par word-dokument från samma avsändare som jag inte kan öppna med openoffice. Inte heller med catdoc eller wordview funkar det. antiword klagar å sin tur på att formatet inte är supportat och gissar på att orginaldokumentet är Mac Word 4 eller 5....

catdoc och wordview säger nånting om att dom inte hittar charset 8859-15. Perl klagar också på LC_CTYPE (tror jag) när den är satt till ISO_8859_15 för övrigt, kanske relaterat?

Jag hittar inga charset 8859-15 att installera i dselect även på nätet är det sparsmakat med träffar för 8859-15 och debian.

Är det någon som har en trevare på det här?

Mvh,
--
Adam Huuva
V:a Esplanaden 11   -   953 37 Eurocity   -   Sweden, Finland