Re: Problem med kärnan (was: XFree86 "Screen" problem)

On 1 Aug 2003, ZekeVarg wrote:

> Kan var här problemet ligger. Var i menuconfig ställer man in
> detta och hur skapar man initrid filen?

På a) svarar jag "minns inte" och på b) "man mkinitrd" men att
make-kpkg fixar det automagiskt. Kolla om det finns en fil som heter
något i stil med "/boot/initrd.img-2.4.21-2-smp". I min lilo.conf
ser det ut som följer:

image=/boot/vmlinuz-2.4.21-2-686-smp
        label=smp
        initrd=/boot/initrd.img-2.4.21-2-686-smp
        read-only

PS. Klipp gärna ner det du citerar när du svarar på listan. Tack.

--
Fredrik Jonson