From: Emil Stenqvist [mailto:emil@evolve.se]
Sent: den 25 juli 2003 15:11
To: debian-user-swedish@lists.debian.org
Subject: Skapa debian-paket av egenkompilerad kernel

Jag har lite små funderingar om hur man "bör" göra gällande kompilering
av egen kärna i Debian-system. De flesta jag kommit i kontakt med har
helt enkelt kompilerat kärnan som vanligt, kopierat den till /boot och
fixat symlinkar och så själv, inklusive mig. :)

Här om dagen läste jag om ett verktyg som hette make-kpkg för att skapa
Debian-paket av sin egenhändigt kompilerade kärna.
	Då är min fråga: vad brukar ni andra er av för metod?
Det tycks mycket smidigare att använda
den senare metoden, då man kan installera sin kärna på andra system utan
större problem. Det brukar ju vara att föredra att använda de verktyg
Debian redan tillhandhåller.

--
Emil Stenqvist <emil@evolve.se>
http://dignitas.net/