Re: kernel-headers

On Thu, 24 Jul 2003 [21:04],
    ZekeVarg (ZekeVarg@linux.se) wrote:

> Hej!
>
> Har just installerat woody (kernel-2.4.19) och försöker installera
> nvidias grafik-drivrutiner (geforce4).
> Problemet är att nvidias installation ger ett felmeddelande om att
> kernell-headers saknas.
> Har provat apt-get install kernel-headers, men de finns bara till alpha
> och inte till 386.

Vad jag vet finns inte kernel-2.4.19 i stable (woody). Och inte i någon
av de andra heller (testing/unstable).

stable (2.4.16/2.4.18)
testing (2.4.20)
unstable (2.4.20/2.4.21)

Var hittade du kernel-2.4.19-paketet? Föreslår att du uppgraderar din
kärna till något senare, kanske 2.4.21?

/d

--
... david röhr              |      o_
.. unix systems consultant  | o/  /\   Solaris, AIX, HP-UX