Re: [ot] Nej, inte ramar! [was: Html-editor]

Niklas Höglund:

> Den där sidan fungerar inget vidare för mig i Mozilla.

Vilken version? Jag har testade det i senaste Mozilla, och där
fungerade det fint.

> Dels överlappar menyn till vänster resten av sidan,

Det ska den inte göra, isf har du en buggig version.

> och dels kommer jag inte åt länkarna längst ner i menyn.

Nej, det är ett litet problem. Jag kanske borde ha lagt till en
overflow:scroll där, men de allra flesta verkar ha stora nog fönster så
att de inte har några problem. Ingen klagade iaf under den veckan
evenemanget pågick :)

> Dessutom tycker jag att det är fel att blanda ihop menyn med
> innehållet i sidan om de inte hör ihop.

Varför inte.

> Läsaren blir tvungen att hämta samma sak många gånger (jag sitter på
> ett modem just nu).

Menyn är hela en och en halv kilobyte stor, så det är inget större
problem...

> Att google inte hanterar ramar på ett bra sätt är ju deras fel, inte
> ramarnas fel.

Det är ramarnas fel, det går inte att hantera ramar på ett vettigt sätt
från en sökmaskins synvinkel.

--
\\//
Peter - http://www.softwolves.pp.se/