Re: Ersättare till df?

> Är det någon som känner till en ersättare för df kommandot?
> df hänger sig nämligen på mitt system :(.

Oj, det låter otrevligt. Fast jag misstänker att det kanske inte är df
som är felet, utan något annat. Du kanske har en nfs-mountning eller
smb-mountning eller liknande som inte får kontakt med vad den nu
försöker mounta eller något sånt? Vad säger datorn om du bara kör mount?
Finns det något konstigt mountat?

Jag har inte varit med om problemet själv, men jag har svårt att tro att
problemet skulle ligga i df och inte någon annanstans.

mvh
David Westlund