Re: [OT] - X kontra Aqua

tor 2003-07-10 klockan 12.42 skrev Martin Burman (fka Berg):
> Är jag kanske den enda som tycker X är kass? (Det är framför allt
> clipboardet jag stär mig på; det kan ju komma precis vad som helst när
> man klistrar in beroende på vilken religiös falang programmet man
> klippte i tillhör (KDE, Gnome, proprietärt...)).

Åja, Qt 2 gjorde fel eftersom de blandade ihop PRIMARY och CLIPBOARD,
men Qt 3 gör Rätt<tm>, precis som Gtk+. Ickefria program kan jag ju
givetvis inte svara för eftersom de är ickefria, det är programmen som
är trasiga, inte X. CLIPBOARD i X funkar precis som i Windows vad jag
har förstått, PRIMARY ser jag som en extra bonus.

Se t.ex.
http://www.freedesktop.org/standards/clipboards-spec/clipboards.txt

/Martin
--