Utskrifter under Linux

Hej!

Jag har ett gammalt problem här. Jag sitter nämligen med
en skrivare som jag inte kan få igång under Linux. Det är
en Olivetti JP150WS(HP Deskjet kompatibel).

Den fungerar alldeles utmärkt under AmigaOS3.1 men under
Linux så har jag inte en ledtråd till hur jag ska få igång
den. Jag installerade lpr nyss eftersom jag misstänker
att det måste vara installerat.

Alltså, jag har försökt att göra en testutskrift under
OpenOffice 1.0.1 och det blir ingen som helst kontakt
mellan datorn och skrivaren. Finns det något kommando
man kan använda sig av, typ:
ls -l > /dev/printer ?

--

Björn Johansson "Debian rocks!!"