apt-get har kastat in handduken...

Hej!

Skulle vilja höra med er om någon känner till lösningen på mitt problem.

Jag höll på att installera nått program som inte riktigt vill fungera mha dpkg -i... istället för min stoooora favorit apt-get.
Nånting går galet och nu har både apt-get och dselect(dpgk ...jag vet inte...) lag ner fullständigt.

Jag får felmeddelanden som
med: apt-get update
Reading Package Lists... Done
Segmentation faulty Tree... 50%
#

med: dselect update
bla bla bla...Segmentation fault...bla bla bla

Den gnällde vid nått tillfälle på filen
/var/lib/dpkg/available
att det skulle vara någe felaktiga tecken i den filen... och jag hittade några ' och " på angiven plats som jag helt enkelt deletade... till ingen nytt.

Sen har jag följt nått tips om att ersätta available med available-old, vilket inte heller gjorde någon nytta...

Nu får jag  inte mer hjälp av Google... får man det av er? ;o)

/Patrik