Re[2]: Mid konvertering

Martin Burman wrote about Mid konvertering:

> Finns det sådana program till någon plattform i hela världen?
> Jag har inte pulat så mycket med midi det senaste decenniet men jag ser
> inte hur det skulle gå till.
> Emulerar det programmet en synth då eller?
>
> Hälsningar Martin, förvirrad

Det gick alldeles utmärkt att använda timidity. Lite osmidigt känns det
ändå att det inte kan konvertera till mp3 utan att jag måste använda
ett annat format först, i mitt fall så använde jag .aiff och detta gör
att filerna blir ruskigt stora :(. Annars så tycker jag att timidity
verkar vara ett mycket bra program. Ska titta på Sox sedan som Mattias
rekommenderade.

Angående midi formatet. Jag vet faktiskt inte hur det funkar när man
exempelvis kopplar in en synth. Kanske är det så att dom låtar som man
skapar på synten sparas i .mid format?

Timidity emulerar inte en synth.

--

Björn Johansson "Debian rocks!!"