Re: Bör jag oroa mig?

BadCRC innebär att linux har problem att läsa från
din hårddisk. Att byta hårddisk är relativt enkelt.

Det finns en utmärkt howto här:
http://www.linux.org/docs/ldp/howto/mini/Hard-Disk-Upgrade/index.html

I princip bör den gå ut på följande:

1. tryck in den nya hårddisken så att du kan komma åt den
samtidigt som du kan boota på din gamla hårddisk.

2. Formatera den nya hårddisken som du vill ha den.

3. För över din information med hjälp av tar från den gamla till
den nya disken.

4. montera den nya disken, ändra i lilo.conf så att den skriver
bootsektorn på din nya hårddisk. Kör lilo!

5. Ta ut din gamla hårddisk helt.

6. Boota på den nya hd:n

7. Lev lyckligt i alla din dagar.

hälsningar