Re: Testing paket på en stable.

On Monday 16 June 2003 19:54, Jonas Jacobsson wrote:
> Då fick jag följande besked:
> moria:/etc/apt# apt-get upgrade
> Reading Package Lists... Done
> Building Dependency Tree... Done
> The following packages have been kept back
>    base-passwd libmysqlclient10 libsasl2 libsasl2-modules shorewall
> 0 packages upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 5  not upgraded.
> moria:/etc/apt#
>
> Plus att den uppdaterade kernel-source-2.4.20 till -7 från -5
> samt mysql-common till 4.0.13-1 från 3.23.54a-0.
>
> Vad innebär det nu att paketen ovan "have been kept back"?

Det innebär att det finns en nyare version av paket tillgänglig men som hålls
tillbaka, vanligtvis för att den har nya beroenden. För att "lösa" det kan du
manuellt installera de paket som det handlar om:

apt-get install  base-passwd libmysqlclient10 libsasl2 libsasl2-modules
shorewall

Då dras alla nya beroenden in. Alternativt kan en dist-upgrade kanske göra
samma sak. Sen måste jag också fråga, det är inte så att du råkat upgradera
till testing? Alternativt har du själv begärt nyare mysql och kärnsås? Hur
ligger det till?

(Jag beklagar eventuella grammatiska misstag, jag är inte helt klar i huvet
:))

*/ Christoffer Sawicki <qerub@home.se>