Re: Alsa i kernel 2.4.20

joakim wrote:

> Hej alla Debianer
>
> Har fått tag på ett SB live! kort och för att kunna använda det mer
> eller mindre till fullo behövs alsa.
> så jag skulle behöva hjälp att patcha 2.4.20 kerneln med alsa, men
> hittar vare sig nåt bra doc hur man gör (patchar in alsa alltså) eller
> själva patchen. någon som vet om det finns och vart iså fall samt nåt
> bra doc ang det samma... ?

Du fick redan ett bra svar av Daniel, ett annat alternativ (som
jag tänkt testa, men har inte haft tid ännu, kanske i helgen...)
skulle vara att ta och kika på vad Adrian Bunk har för sig nuförtiden:
http://www.fs.tum.de/~bunk/packages/

2.4.20 kernel + alsa-modules + en hel del andra uppdaterade .deb paket
för Woody finns på hans innoficiella site.
Adrians .deb paketering håller hög klass enligt min erfarenhet, jag har
aldrig haft några problem med hans .deb paket.

Tomas