Fröken printer snubblar på cups när hon dansar samba

Hej

postar återigen då jag verkar ha missuppfattat något när det gäller
utskrifter.

Situationen är följande.

Jag har en debian burk som kör samba. På den burken fungerar utskrifter -
via cups - alldeles utmärkt.

Har sedan ett nätvärk med både w2k maskiner och debian burkar.

Alla maskiner kan komma åt shares - t.ex filarkivet så samba fungerar
utmärkt där. Emellertid vill jag kunna göra utskrifter till den skrivare
som samba maskinen är kopplade till. Detta fungerar inte.

På windows maskinerna syns skrivaren men jag har inte "access" till den.

På debian burken kan jag skicka en utskrift som synes tas emot av samba
serverna men det kommer de facto inte ut någon utskrift eller så får jag
följande meddelande - "Unable to pront file to deskjet -
client-error-document-format-not-supported

men oavsett om jag får detta felmeddelande eller inte så kommer det inte
ut någon utskrift när jag skickar från den fristående debian burken till
samba servern fast samba loggen för den maskinen anger att den "connect to
service printer". I min förra post lämnade jag besked om vad som fanns i
min smb.conf.

Det kan tilläggas att "konfigurerat" skrivare genom cups webgränssnitt och
därvid använt följande "smb://user:password@workgroup/server/printershare"

Jag vore ytterst tacksam för hjälp - jag har tittat i olika "man-sidor"
samt även googlat, läst min samba bok osv...såvitt jag kan se har jag rätt
info i smb.conf file...med andra ord HJÄLP!!!!!

Thomas