Flera xservers?

Hej!
Jag försöker starta flera xservers i stället för att använda Nvida twinview.
Jag har läst flera inlägg som hävdar att det är bättre att använda 2 xservers framför Nvida twinview tyvärr får jag det inte att fungera. När jag startar 2:a xservern så slocknar min monitor och när jag byter tillbaka (Ctrl-Alt-F7) så slocknar TV'n. Är det någon option som jag missat eller går det inte att köra 2 xservers med ett grafikkort?? Hur pass mycket "tyngre" är det att köra 2 xservers? Jag är inte säker på att jag har cpu-kraft och minne för att klara det.
Hårdvara: Geforce 4 MX 460, Athlon 700, 384M ram

Robert