Re: procmail recept

On Wed, Jun 04, 2003 at 06:57:11PM +0200, Thomas wrote:

> :0:
> *^Sender_owner-postfix-users@postfix.org
> /sökväg/till/rätt/brevlåda
>
> men det verkar inte fungera

Rätt är:

:0:
* ^Sender: owner-postfix.*@postfix.org
/sökväg/till/rätt/brevlåda

> även nedan angivna recept fungerar inte
>
> :0:
> *FROM_user@test.com
> /sökväg/till/rätt/brevlåda

Och här tyckar jag följande kan vara rätt:

:0:
* ^From:.*user@test.com
/sökväg/till/rätt/brevlåda

> och hur anger jag "Wildcard" alternativ, dvs anger t.ex att all post som
> innehåller test.com i någon header skall till en viss brevlåda,
> alternativt all post som i en specifik header har test.com?

Reguljära uttryck, t.ex.

:0:
.*test.com

> Tacksam för all hjälp

Här är en bra sida med mycket bra frågor/svar:

http://www.uwasa.fi/~ts/info/proctips.html#start

För övrigt är maildrop mycket mer resurssnål än procmail.

/magnus

--
http://x42.com